Annons

Oolite för Mac

  • Fri

  • På Svenska
  • V 1.75.2
  • 3.4

    (4)
  • Säkerhetsstatus

Softonic-recension

Rymdsimulatorspel baserat på Elite

Om du är tillräckligt gammal för att minnas Elite med glädje, då kan du mycket väl tycka om Oolite (Object Oriented Elite) som är baserat på det klassiska rymdäventyrsspelet.

Oolite är ett rymdsimuleringsspel som syftar till att fortsätta där Elite slutade som ett enkelt men underhållande spel som kan modifieras av vem som helst med viss C- och OpenGL-programmeringskunskap via ett enkelt grafikpaket och textredigerare.

Oolite är troget mot Elite ända ner till grafiken och det ursprungliga spelet så det kommer att kännas daterat för den som inte är beredd på det. Spelet är dock mycket snabbare och smidigare än Elite med den extra fördelen att du kan styra ditt Oolite-skepp med musen i din strävan att spränga fiender och erövra avlägsna planeter och galaxer. Dock fungerar muskontroll endast i fullskärmsläge som du kan aktivera genom att trycka på kontroll-skift-M.

Oolite är helt enormt så det kommer att ta lång tid för dig att bli uttråkad men om du gör det, finns det till och med expansionspaket som kan laddas ner från utvecklarens webbplats med nya planeter, galaxer och skepp.

Varnas att detta är ett spel som kräver mycket tålamod. Galaxerna är enorma och att flyga från planet till planet kan ta ett tag men om du älskar rymdsimuleringsspel och gillade Elite, då kommer du definitivt att gilla Oolite.

Ändringar: Ny Linux/POSIX-installatör. Inaktiverade shaders på vissa ATi GPU:er med Gallium-drivrutiner på grund av krascher. Klockjusteringar ackumuleras nu på ett uppenbart sätt (Bug #17969). Förbättrad texturfiltrering för planeter och genererade emissionskartor (i icke-shaderläge). Åtgärdat bugg där ett skepp tydligen attackerade sig själv när en av dess subenheter tog energiskada. Vänlig eld mellan skepp i samma grupp, och mellan polis, militär eller thargoid-fartyg, leder inte längre till fientligheter. Skepp som följer spelaren genom en maskhål har nu hopp-ringar. Skepp med fyrkod har nu kvar dem efter att ha hoppat till ett nytt system. (Bug #18068) Fixar för massberoende bränsleprissättning. Åtgärdat muskontroll som startar i yaw-läge. (Bug #18052) Beskrivningar.plist-strängar skannas nu efter "%n", vilket kunde användas illvilligt på GNUstep-system. Ny AI-meddelande: ACCEPTED_ESCORT. Olika buggfixar, inklusive buggar #17916, #17919 och #18083.JavaScript: Höjda vissa JavaScript-tidsgränser. shipSpawned()-händelsen utlöses nu för huvudstationen. Åtgärdat att skriptade missprång inte fungerar när de ställs in från shipWillEnterWitchspace-hanteraren för maskhål skapade av NPC:er. NPC:er i interstellärt rymden kan nu hoppa tillbaka till sitt ursprungssystem. (Bug #18082, partiell) Skript kan inte längre ge spelaren ett mål utanför räckhåll. (Bug #18011) Q-minor tilldelade NPC:er i flykt fungerar nu. (Mer exakt representerades q-minor för NPC:er internt som EQ_ENERGY_BOMB istället för EQ_QC_MINE.)Kända buggar: Intermittenta krascher när man tar bort pylongmonterad utrustning (http://www.aegidian.org/bb/viewtopic.php?f=3&t=9761) Frysa när skript återupplivar ett skepp som dödas av en Q-bomb (Bug #18054) AI-krasch utlöst av stora grupper av thargoider (Bug #18055) Buggar relaterade till upprepade missprång (Bug #18082) Obehagligt dockningsklarhetsbeteende ändrar prioriteringar när ett skepp är på slutlig inflygning (Bug #17997) Bränsleindikatorn ritas inte korrekt i interstellär rymd (Bug #18097) Q-bombexplosioner ritas inte korrekt på vissa system (Bug #17276) Under vissa förhållanden ritas "brytpattern"-effekten utanför centrum. Problem med roller av tharglets som används som subenheter (Bug #17979) Problem med ramåteruppringningar och hopp (Bug #17956)

Ändringar

  • Ändringar: Ny Linux/POSIX-installatör. Inaktiverade shaders på vissa ATi GPU:er med Gallium-drivrutiner på grund av krascher. Klockjusteringar ackumuleras nu på ett uppenbart sätt (Bug #17969). Förbättrad texturfiltrering för planeter och genererade emissionskartor (i icke-shaderläge). Åtgärdat bugg där ett skepp tydligen attackerade sig själv när en av dess subenheter tog energiskada. Vänlig eld mellan skepp i samma grupp, och mellan polis, militär eller thargoid-fartyg, leder inte längre till fientligheter. Skepp som följer spelaren genom en maskhål har nu hopp-ringar. Skepp med fyrkod har nu kvar dem efter att ha hoppat till ett nytt system. (Bug #18068) Fixar för massberoende bränsleprissättning. Åtgärdat muskontroll som startar i yaw-läge. (Bug #18052) Beskrivningar.plist-strängar skannas nu efter "%n", vilket kunde användas illvilligt på GNUstep-system. Ny AI-meddelande: ACCEPTED_ESCORT. Olika buggfixar, inklusive buggar #17916, #17919 och #18083.JavaScript: Höjda vissa JavaScript-tidsgränser. shipSpawned()-händelsen utlöses nu för huvudstationen. Åtgärdat att skriptade missprång inte fungerar när de ställs in från shipWillEnterWitchspace-hanteraren för maskhål skapade av NPC:er. NPC:er i interstellärt rymden kan nu hoppa tillbaka till sitt ursprungssystem. (Bug #18082, partiell) Skript kan inte längre ge spelaren ett mål utanför räckhåll. (Bug #18011) Q-minor tilldelade NPC:er i flykt fungerar nu. (Mer exakt representerades q-minor för NPC:er internt som EQ_ENERGY_BOMB istället för EQ_QC_MINE.)Kända buggar: Intermittenta krascher när man tar bort pylongmonterad utrustning (http://www.aegidian.org/bb/viewtopic.php?f=3&t=9761) Frysa när skript återupplivar ett skepp som dödas av en Q-bomb (Bug #18054) AI-krasch utlöst av stora grupper av thargoider (Bug #18055) Buggar relaterade till upprepade missprång (Bug #18082) Obehagligt dockningsklarhetsbeteende ändrar prioriteringar när ett skepp är på slutlig inflygning (Bug #17997) Bränsleindikatorn ritas inte korrekt i interstellär rymd (Bug #18097) Q-bombexplosioner ritas inte korrekt på vissa system (Bug #17276) Under vissa förhållanden ritas "brytpattern"-effekten utanför centrum. Problem med roller av tharglets som används som subenheter (Bug #17979) Problem med ramåteruppringningar och hopp (Bug #17956)

FÖRDELAR

  • Trogen simulering av Elite
  • Stora galaxer att utforska
  • Snygg, snabb spelupplevelse
  • Tilläggspaket tillgängliga

NACKDELAR

  • Musstyrning endast tillgänglig i helskärmsläge

Finns även på andra plattformar

Program tillgängligt på andra språk


Oolite för Mac

  • Fri

  • På Svenska
  • V 1.75.2
  • 3.4

    (4)
  • Säkerhetsstatus


Användarrecensioner om Oolite

Har du provat Oolite? Var den första att lämna din åsikt!


Annons

Lagar som rör användningen av denna programvara varierar från land till land. Vi uppmuntrar eller accepterar inte användningen av detta program om det strider mot dessa lagar.